Drago Ačko

Drago Ačko je po zaključku študija likovne pedagogike na mariborski pedagoški akademiji dokončal študij slikarstva na likovni akademiji v Ljubljani. Aktivno je sooblikoval umetniško podobo Slovenske Bistrice, kjer je v 1980-ih sodeloval na razstavah tamkajšnjega Kluba ljubiteljev likovne umetnosti, kasneje je bil zaposlen na Zavodu za kulturo Slovenska Bistrica, v okviru katerega je izvajal dela na področju evidentiranja in obnove kulturne dediščine. Ukvarja se s slikarstvom, grafiko, kiparstvom in restavriranjem umetniških del ter razstavlja na skupinskih razstavah. V slikarstvu je zapisan abstrakciji, ki se poraja iz realnosti. Vodilna elementa sta črta in mrežasto strukturirana kompozicija, pri čemer se izrisujeta dva principa njenega oblikovanja. Prvi po principu kolaža, za katerega umetnik uporabi svoja dela, ki jih razreže v ploskve pravokotnih trikotnikov in sestavi v geometrijske celote, katerih izhodišče so npr. krajinski motivi, in ustvari kompozicije, ki spominjajo na intarzije oz. kristalinične strukture, kjer ravne linije svetle podlage zarežejo v eruptivno pokrajino gestualnih potez ali prelivanja barv. Pri tem prihaja do izraza linija, saj so kompozicije zasnovane po principu optičnih učinkov, kjer ozadje stopa v ospredje, ko se nosilec razkriva v svetlih črtah, ki tvorijo mrežaste strukture in stopajo v ospredje kot risba, risba, ki je pravzaprav ni. Drugi princip sledi mrežastemu formiranju kompozicije z nizanjem barvnih ploskev, ki jih tvori nemirna, ekspresivna poteza, ki je še poudarjena s tehniko voska, ki jo je začel uporabljati v 1990-ih. Razbrazdana površina ustvarja bogato teksturo, barvne lise v zemeljskih tonih sestavljajo organsko občutene kompozicije, grajene po principu horror vacui. Umetnik za podlago večkrat uporablja gladek papir, ki omogoča ohranjanje strukture posamezne poteze. Avtor izhaja iz motivov interiera, predmetov vsakdanje uporabe in elementov iz sveta, ki nas obdaja, in pred nami razgrinja svet, zapisan redu, ki odseva v organski geometriji, in impulzivnemu utripu, ki poraja svet. Kontrastna zasnova del asociira na združitev apoliničnega in dionizičnega principa umetnosti, rojevanje forme iz kaotičnega vrenja. Kiparski opus zaznamuje uporaba tradicionalnih in nekonvencionalnih kiparskih materialov, upošteva se material z njegovimi naravnimi danostmi, večkrat je vključena polihromacija, ki izpostavlja strukturiranost materiala, npr. letnice lesenih skulptur. Prevladujejo lesene kroglaste forme, katerih površina je bodisi zloščena do visokega sijaja, kjer se ne sluti dotika umetnikove roke, bodisi so vidni sledovi kiparskega orodja, kar podobno kot pri slikah v tehniki voska poudarja organskost in vitalističnost motiva kalečega jedra oz. celice, iz katere se bo rodilo življenje.

Andreja Rakovec

Razstave

Samostojne razstave:

         (izbor)

  • 1985: Maribor, Pedagoška fakulteta, Drago Ačko (K)
  • 1998: Slovenska Bistrica, Galerija Grad, Drago Ačko (Z)
  • 2008: Maribor Galerija DLUM, Drago Ačko. Irena Čuk (K)
  • 2009: Šmartno v Goriških Brdih, Hiša kulture Šmartno, Drago Ačko. Irena Čuk

Skupinske razstave:

         (izbor)

  • 1982: Slovenska Bistrica, Galerija Grad, Razstava članov Kluba ljubiteljev likovne umetnosti občine Slovenska Bistrica (Z)
  • 1983: Slovenska Bistrica, Galerija Grad, Razstava članov Kluba ljubiteljev likovne umetnosti občine Slovenska Bistrica (Z)
  • 1985: Slovenska Bistrica, Galerija Grad, Razstava članov Kluba ljubiteljev likovne umetnosti občine Slovenska Bistrica (Z)
  • 1988: Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, ALU 986/987. Razstava del študentov ALU (K)
  • 1991: Celje, Likovni salon Celje, 7. likovna kolonija Aero študentov ALU (Z)
  • 1994: Ptuj, Galerija Sveti Jurij, Ptujske vedute
  • 2001: Maribor Galerija DLUM, Vabljeni 2001. Razstava vabljenih nečlanov DLUM (K)
  • 2002: Maribor Galerija DLUM, Vabljeni mladi 2002 (K)
  • 2003: Ptuj, Galerija Sveti Jurij, Pomlad 2003
  • 2012: Maribor, Galerija Media Nox, 2 x 19 (K)


Izobrazba

  • 1976-1980, Maribor, Gimnazija Miloša Zidanška (II. gimnazija)
  • 1982-1985, Maribor, Pedagoška akademija
  • 1986-1990 (diploma 1996), Ljubljana, Akademija za likovno umetnost

Imena učiteljev:

  • Bojan Golija
  • Ludvik Pandur ml.
  • Viktor Gojkovič
  • Franc Kokalj
  • Gustav Gnamuš

Zaposlitev

  • 1999-2002, Slovenska Bistrica, Zavod za kulturo, sodelavec na področju konservatorstva in restavratorstva
  • 2003-, samozaposlen v kulturi

Članstvo v skupinah, umetniških društvih, združenjih:

  • 1982-1986, Klub ljubiteljev likovne umetnosti občine Slovenska Bistrica
  • 2008-, Maribor, Društvo likovnih umetnikov Maribor

Slogovni oris:

sodobna umetnost

Dela

Znana dela:

  • Tlak, 1995
  • Polja, 1995
  • Brez naslova, 1995
  • Brez naslova, 1996
  • Brez naslova, 1996
  • K3, 1996
  • K4, 1996
  • Krogla 7, 1997
  • Brez naslova, 1998
  • Brez naslova, 1998
  • K2, 2000
  • K5, 2000
  • K6, 2000
  • K8, 2000
  • K 12, 2000
  • Oder, 2003
  • Roka 1, 2003
  • Roka 6, 2003
  • VZ, 2003
  • Stol, 2005
  • Podstrešje, 2005
  • Nahrbtnik, 2005
  • Brez naslova, 2005
  • Brez naslova, 2005
  • Brez naslova, 2005
  • Brez naslova, 2005
  • Brez naslova, 2008
  • Brez naslova, 2008
  • J3, 2014
  • J4, 2014


Viri in literatura

Viri:

  • Dokumentacija UGM, hemeroteka, Drago Ačko.
  • Dokumentacija-arhiv MG+MSUM, hemeroteka, Drago Ačko.

Literatura:

  • Marija ŠVAJNCER, Diplomska razstava. Drago Ačko, Pedagoška akademija, Maribor 1985.
  • Marijan TRŠAR, VII. kolonija študentov ALU, Celje 1991.
  • Vabljeni 2001. Razstava vabljenih nečlanov DLUM (avtor besedila: Peter Vernik), Galerija DLUM, Maribor 2001.
  • Likovna razstava, Drago Ačko, Irena Čuk (avtorja besedila: Ivana Unuk, Branko Vnuk), Galerija DLUM, Maribor 2008.


General info

Rojstvo 15. avgust 1961, Maribor
Spol: moški
Poklic: painter, restorer
Slogovni oris: sodobna umetnost

Delovanje

Čas: zadnje desetletje 20. st., 21. stoletje
Geografsko področje: severovzhodna Slovenija