Fotograf Bogo Čerin sodi med mednarodno uveljavljene fotografe in pomembne protagoniste na področju razvoja umetniške fotografije na Slovenskem, pri čemer se je osredotočil na ženski akt. V Mariboru je obiskoval Tehniško fakulteto (1966-1969) in kot fotoreporter sodeloval s časopisi Katedra, pri kateri je pozneje prevzel uredništvo fotografije, Večer in Delo, objavljal je tudi v revijah Kaj, Teleks, Start in Jana. Pisal je časopisne prispevke o fotografiji in fotografskih razstavah, ki so izhajali v Večeru. Na Pedagoški fakulteti v Mariboru je predaval fotografsko oblikovanje (1989-2006). Bil je pobudnik ustanovitve Fotogalerije Stolp v Mariboru, ki je bila odprta leta 1989, in bil tudi njen vodja (1989-1994). Bil je predsednik Fotokluba Maribor (1978-1983, 1995-2002) in član umetniškega sveta Fotografske zveze Slovenije. Je častni član številnih društev in fotografskih zvez, med katerimi velja izpostaviti Londonski salon fotografije, ki ga je kot prvega slovenskega mojstra fotografije sprejel v svoje vrste leta 2000. Večkrat je bil član žirij na mednarodnih fotografskih salonih doma in v tujini. Pod njegovim mentorstvom je bilo izvedenih več fotografskih delavnic. Za svoje delo je prejel številne nagrade, med katerimi so tudi prestižne nagrade Mednarodne fotografske zveze (FIAP). Izpostaviti velja uvrstitev med finaliste natečaja francoske fotografske revije Photo (2000) v konkurenci 40.000 fotografij iz 70 držav in v finale tokijske fotografske razstave (2001). V zgodnjem opusu je prevladoval nevtralna motivika, opazno je fotoreportersko izhodišče. Z akt fotografijo se je začel ukvarjati konec 1960-ih in se ji intenzivneje posvetil v naslednjih desetletjih, kar ga uvršča med redke fotografe na Slovenskem, ki to tematiko kontinuirano gojijo. Sprva je ustvarjal v črno-beli tehniki, nastajala so dela, sorodna ustvarjalnim principom mariborskega kroga, ter dela, kjer se je telo s pomočjo projekcije in senc spremenilo v vzorčasto površino ali pa je raziskoval njegova optična popačenja, ujeta v lečo objektiva. Do sredine 1970-ih je preko barvnega diapozitiva prešel na barvno fotografijo, ki jo goji vse do danes. Kompozicije so postopoma postale bolj izčiščene, izmed del izstopa cikel fotografij golega telesa s tkanino, ki mestoma zbujajo vtis, da sta zajeta v ples, pri čemer celoto prevevata dinamika in svežina, mestoma je naglašena čutnost. Ukvarjal se je tudi s fotografijo golega telesa pod vodno površino, ki kot nekakšen filter ustvarja distanco do motiva in mehča eksplicitnost. Pomemben preobrat predstavljajo fotografije, nastale po letu 2000, ko je začel sodelovati le z enim modelom, kar je pripomoglo k bolj neposrednemu izrazu in intimnejšemu vzdušju. Znane so fotografije modela z masko in lasuljo, kar žensko spreminja v nemi, malodane razčlovečeni lik, in dela, ki se z rekviziti spogledujejo z japonsko kulturo. Fotografije z motivom akta so mu prinesle največ priznanj.
Nagrade, priznanja, odlikovanja:
(izbor)
- 1979, častni član Krakovske fotografske zveze (Hon. M. KTFIS) na IX. mednarodnem fotografskem salonu akta in portreta
- 1982, naziv AFIAP (Artist FIAP) Mednarodne fotografske zveze (FIAP)
- 1986, mojster fotografije Fotografske zveze Jugoslavije
- 1986, prva nagrada na razstavi diapozitivov Skopje salona
- 1987, srebrna medalja na 28. salonu Kitajske fotografske zveze v Hongkongu
- 1987, specialna Niépceova medalja na salonu fotografije v Maconu v Franciji
- 1989, častni član Dynamic Photo art & Performance iz Gradca (Hon. F. c. DYN)
- 1990, nagrada za najboljši evropski akt
- 1994, častna diploma FIAP na 21. mednarodnem fotografskem tekmovanju v Sabinanigu v Španiji
- 1996, 1. nagrada za barvno fotografijo Akt RG na 23. mednarodnem salonu fotografije Sabinanigo v Španiji
- 1996, bronasta medalja za barvno akt fotografijo Mednarodne fotografske zveze (FIAP)
- 1996, bronasta medalja za kolekcijo 3 fotografij Mednarodne fotografske zveze (FIAP)
- 1996, zlata medalja Evropske unije za umetniško fotografijo na 23. mednarodni razstavi fotografij
- 1996, nagrada za barvno fotografijo na 18. mednarodni razstavi fotografij Most prijateljstva v Kaposvaru na Madžarskem
- 1997, Glazerjeva listina
- 1997, 1. nagrada za fotografijo Akt R na 75. mednarodnem salonu umetniške fotografije v Zaragozi v Španiji
- 1997, srebrna medalja na 27. zagrebškem salonu fotografije
- 1998, naziv EFIAP (Excellence FIAP) Mednarodne fotografske zveze (FIAP)
- 1998, zaslužni član Fotokluba Maribor
- 2000, častni član Londonskega fotografskega salona (Hon. M. LSF)
- 2001, razstavna nagrada na 61. mednarodnem fotosalonu Japonske
- 2008, častni član Zveze kulturnih društev Maribor
Andreja Rakovec
(29. 9. 2014)