Branimir Jerneić sodi med fotografe, ki so se predstavili na razstavi Fotografija mariborskega kroga leta 1971 v Mariboru. Po osnovni izobrazbi je bil zlatar oz. strokovnjak za plemenite kovine, ukvarjal se je s fotografijo in bil vrsto let član Fotokluba Zagreb, kjer je bil tudi tajnik (1955, 1957, 1964). Zaposlen je bil kot inštruktor in tajnik. Leta 1960 je bil tajnik Republiškega odbora za hrvaško Foto-kino zveze Jugoslavije. Med leti 1965-1972 je deloval v Mariboru, kjer je ustanovil zasebno rafinerijo plemenitih kovin in se pridružil fotografom, ki so razstavljali na razstavah Fotografija mariborskega kroga. Bil je izkušen organizator fotografskega življenja, sodeloval je pri organizaciji številnih fotografskih tečajev, razstav, natečajev in srečanj, bil je član žirij, razstavljal je doma in v tujini. Prejel je naziv EFIAP (Excellence FIAP) Mednarodne zveze za fotografsko umetnost (FIAP). Pred delovanjem v Fotoklubu Maribor se je posvečal zlasti barvni fotografiji in nadaljnji obdelavi v fotolaboratoriju. V Mariboru ga je ponovno pritegnila črno-bela fotografija; negative je med razvijanjem dodatno osvetljeval, da je na pozitivu stopnjeval temne površine. Ukvarjal se je tudi s fotografiko, v kateri je dosegal abstrakcijo. V njegovih delih je zajeta motivika (pred)mestnih predelov, vrtov in dvorišč. Uporablja močne kontraste, kompozicije so potopljene v temo, iz katere se luščijo osvetljeni detajli figur, rastlinja, okenskih okvirov, žlebov itd. V posameznih kompozicijah izstopajo geometrijsko oblikovani stavbni elementi, ki v celoto vnašajo svojevrsten ritem, npr. padajoče diagonalne linije, vertikalne zasnove kovanih ograj, krožne forme sodov, zalomljene linije žlebov, vratnih desk. Temina, ki zagrinja kompozicijo, ustvarja območje neopredeljivega in tesnoben vtis, ki bi ga lahko razumeli kot odslikavo notranje stiske sodobnega človeka. Po odhodu iz Maribora se je posvečal sorodni tematiki predmestnih predelov v kontrastni interpretaciji črno-belo reduciranih tonov, mestoma je naglasil tematiko zapuščenosti in se osredotočal na igro svetlobe in sence.
Nagrade, priznanja, odlikovanja:
(izbor)
- 1974, bronasta medalja za posamezno fotografijo na 19. razstavi jugoslovanske fotografije v Mariboru
- 1999, nagrada Tošo Dabac
Andreja Rakovec
(17. 3. 2016)