Lino Tinè

Kljub temu da Lino Tinè kipari v različnih materialih kot so kamen, les, kovina in beton, njegova dela združuje skupni imenovalnik: kritiki Giorgio Kaisserlian, Carlo Munari, Marco Valsecchi, Francesco Vincitorio, Vanni Scheiwiller in Tommaso Tini ga označujejo kot kompleksnega umetnika - vizionarja. Zaradi zelo osebnega načina obdelovanja kiparske površine so v njegovih delih prepoznali vidike antične preteklosti, tehnološke sedanjosti industrijske in postindustrijske dobe in vizionarske bodočnosti. Skulpture različnih dimenzij in oblik namreč zaznamujejo gladke, plastično in grafično obdelane površine. Predvsem slednje, pokrite z gosto, pogosto večplastno mrežo abstraktnih geometričnih likov, znakov in odtisov nekateri kritiki navezujejo na starodavne antične tablice, popisane s hieroglifsko in klinopisno pisavo ali pa celo na paleolitsko nekropolo Pantalica, ki jo Tinè kot Sicilijanec prav gotovo dobro pozna. Drugi kritiki vidijo v neprestanem serijskem ponavljanju enakih elementov navezavo na zelo natančne in zapletene mehanizme industrijskih strojev, spet tretji pa v njih občutijo avtorju zelo priljubljen motiv imaginarnih mest in pokrajin preteklosti oziroma prihodnosti; večplastno oblikovanje površine z vdolbinami in izboklinami daje namreč kipom  poseben arhitekturni in urbanististični prizvok. Kritik Vanni Scheiwiller je zato Lineja poimenoval za topografa izgubljenih antičnih mest oziroma bodočih metropol.

Skulptura v Mariboru je nastala leta 1967 v okviru prvega kiparskega simpozija Forme vive v Mariboru. Avtor jo je poimenoval Arhitektura prihodnjosti. Visoka je več kot 10 m in je izdelana iz temnejšega betona. Zaradi tehnično zelo zapletenega postopka in materiala se je kiparjenje Lina Tineja od poletnih mesecev zavleklo do konca decembra. Uradna otvoritev zadnje skulpture v okviru prvega kiparskega sipmpozija je tako bila 29. decembra 1967.

 

Nagrade, priznanja:

  • Nagrada Ramazzotti, Palazzo Reale, Milan, Italija, 1964
  • Nagrada Joan Miro, Barcelona, Španija, 1968
  • Nagrada za kiparstvo, Morgan's Paint, Ravenna, Akademija lepih umetnosti, Italija, 1972

Alenka Di Battista

Razstave

Samostojne razstave:

  • Galerija Fondaco, Messina, Italija, 1960
  • Galerija Pater, Milan, Italija, 1961
  • Galerija San Fedele, Milan, Italija, 1964
  • Galerija Giraldi, Livorno, Italija, 1966
  • Galerija Grattacielo, Milan, Italija, 1966
  • Galerija Internazionale Cortina, Milano, 1969
  • Galerija dello Scudo, Verona, Italija, 1970
  • Galerija Viotti, Turin, Italija, 1970
  • Galerija A.P.I.A.W., Liege, Belgija, 1970
  • Galerija Schreiber, Brescia, Italija, 1970
  • Galerija Arges, Bruselj, Belgija, 1971
  • Galerija Il Salotto, Como, Italija, 1971
  • La First National City Bank, Milan, Italija, 1971
  • S.A.M.U. Castelli, Milan, Italija, 1971
  • Galerija Schneider, Rim, Italija, 1972
  • Galerija Pietra, Milan, Italija, 1973
  • Galerija Giraldi, Firenze, Italija, 1974
  • Galerija Il Gabbiano, La Spezia, Italija, 1974
  • Galerija Il Cigno, Milan, Italija, 1975
  • Mesto Lina Tineja, Cripta del Collegio, Siracusa, Italija, 1983
  • Galerija Cortina, Milan, Italija, 2002
  • Galerija Il Salotto, Como, Italija, 2002

Skupinske razstave:

  • Slikarska in kiparska dela na novem samostanskem dvorišču, Firenze, Italija,1952
  • Slikarstvo in kiparstvo, Lyceum, Firenze, Italija,1953
  • Razstava sodobne cerkvene umetnosti, Caltanissetta, Italija, 1953
  • Salon Maserati, New York, ZDA, 1959
  • Milanski kiparji v Galeriji Nebotičnika (Galleria del Grattacielo), Milan, Italija, 1960-61
  • Kaisserlian, Giorgio, et al. Carnà, Gadaldi, Tinè, Vermi: 12-25 marzo 1962. Ente internazionale d'arte e cultura, 1962.
  • Skupinska razstava, Galerija Falsetti, Prato, Italija, 1962
  • Skupinska razstava 20 kiparjev, Galerija Indice, Milan, Italija, 1963
  • Mednarodna razstava bronastih kipov, Galerija del Grattacielo, Milan, Italija 1963, 1964, 1965
  • Bronasti kipi milanskih kiparjev, Galerija Mulino, Milan, Italija, 1964
  • Kipi v notranji opremi, Palazzo Reale, Monza, Italija, 1964
  • Izstopajoče milansko kiparstvo, Perrini, Milan, Italija, 1965
  • IX Quadriennale di Roma, Rim, Italija, 1965
  • Salon des Realites Nouvelles, Muzej moderne umetnosti, Pariz, Francija, 1966-67
  • Salon de la Jeune Sculpture, Pariz, Francija, 1967
  • Salon Comparaisons, Muzej moderne umetnosti de la ville de Paris, Pariz, Francija, 1967
  • Kiparji moderne, Mir, humanost in prijateljstvo med narodi, Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec, Slovenija, 1967
  • Mednarodni bienale bronastih kipov, Sala della Ragione, Padova, Italija, 1967
  • Povabilo s strani Forme vive za postavitev kipa iz betona na trgu pred železniško postajo v Mariboru, Maribor, Slovenija, 1967
  • Salon de la Jeune Sculpture, Pariz, Francija, 1968-69
  • Italijanski umetniški nakit, Galleria dello Scudo, Verona, Italija, 1969
  • Mednarodna razstava vizualnih umetnosti, la Darsena, Milan, Italija, 1970
  • Salon de Mai, Pariz, Francija, 1970
  • Simpozij kiparstva na odprtem, Fornaci, Cunardo, Italija, 1970
  • Osem in še en kipar, Galerija Arges, Bruselj, Belgija, 1971
  • Presenze Milanesi, Galerija Lanzoni, Milan, Italija, 1971
  • Izbrana kiparska dela za Občino Milan, Palazzo delle Cariatidi, Milan, Italija, 1971
  • Potujoča razstava italijanske sodobne bronaste plastike, Museo National de Bellas Artes, Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, San Paolo, Južna Amerika, 1971
  • Umetniški nakit, Presenze Milanesi, Galerija dello Scudo, Verona, Italija, 1971
  • Salon de Mai, Pariz, Francija, 1971
  • XII Salon-Grands et Jeunes d'aujourd'hui-Grand Palais, Pariz, Francija, 1972
  • Gruppo (V) Art, Galerija Vercamer, Pariz, Francija, 1972
  • Avantgardni umetniki iz Milana, Galerija Pace due, Turin, Italija, 1972
  • LXXII razstava v Palači della Permanente, Milan, Italija, 1972
  • Salon de Mai, Pariz, Francija, 1972
  • Potujoča razstava male italijanske sodobne bronaste plastike, Muzej moderne umetnosti-Mexico city, Mehika, Muzej moderne umetnosti-Tokyo, Osaka, Hahone, Japonska, 1972
  • Gruppo (V) Art, Kulturni center, Grenoble, Francija, 1973
  • Gruppo (V) Art, Center Culturel de Toulouse, Francija, 1973
  • Pregled sodobne umetnosti, Pavija, Italija, 1973
  • Kiparji in slikarji v stalni postavitvi, Mednarodna galerija Cortina, Milan, Italija, 1973
  • Gruppo (V) Art, Galerija Il Giorno, Milan, Italija, 1973
  • XV Trienale-Umetnost, mesto, Milan, Italija, 1973
  • Gruppo (V) Art, Galerija Il Giorno, Milan, Italija, 1973
  • Milanski bienale, Milan, Italija, 1974
  • Gruppo (V) Art, Palazzo Diamanti, Ferrara, Italija, 1974
  • Vizualne umetnosti, Macerata, Italija, 1975
  • Center of Art, Vaduz, Lichtenstein, 1976
  • Banca Popolare, Milano, Italija, 1977
  • Skulpture na odprtem, Portopalo di Capopassero, Italija, 1977
  • Arte Fiera, Sasso Marconi, Bologna, Italija, 1978
  • Saloni FIAT, Floridia, Italija, 1978


Izobrazba

  • Umetniška šola v Siracusi, prof. Ferruccio Ferri in Salvo Monica
  • 1952, Umetniška srednja šola (Istituto d' Arte) v Firenzah
  • 1956, Akademija Lepih Umetnosti Brera v Milanu (Accademia di Belle Arti di Brera)

Imena učiteljev:

  • prof. kipar Marino Marini

Zaposlitev

  • od leta 1953 deluje v samostojnem umetniškem poklicu kiparja

Članstvo v skupinah, umetniških društvih, združenjih:

  • Gruppo "V" (Bozzola, Camniaire, Davanzato, Laks, Pichette)

Slogovni oris:

modernizem

Dela

Znana dela:

  • Plastike iz različnih materialov s podobnim naslovom Arhitekturni načrti, Zaprti oz. odprti Arhitekturni načrti, Arhitekturni načrti bodočnosti itd., 1964-1969
  • Plastike iz različnih materialov s podobnim naslovom Pogled od zgoraj, Pogledi na mesto od zgoraj itd., 1965-1967
  • Vesolje in Vesolje v gibanju, 1966
  • Različni predmeti (kolo, oval, krogla) v potencialni energiji in v gibanju (in potenza e in movimento), 1969
  • Stebrasta plastika (obelisk), severni del parka-trga Borisa Kidriča, Maribor, 1967
  • Mirna arhitektura, Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec, 1967
  • Plastike iz različnih materialov s podobnim naslovom Pogled od zgoraj, Urbani pejsaž, Urbanistični načrt bodočnosti itd., 1965-1972
  • Cikel Kontinuum stebraste plastike (Verticale continuo), 1971
  • Urbanistični načrt. Variante za 1000 oziroma 2000 m nadmorske višine, 1973


Viri in literatura

Literatura:

  • Carlo MUNARI, Lino Tinè, Galerija Pagani, Milan (Milano) 1966 [razst. kat.]
  • Marco VALSECCHI, Lino Tinè, Umetnostna galerija Cortina, Milan (Milano) 1969 [razst. kat.]
  • Marco VALSECCHI, Lino Tinè, All'insegna del pesce d'oro, Umetnostna galerija Cortina, Milan 1969 [razst. kat.]
  • Marco VALSECCHI, Lino Tinè, Galerija Viotti, Turin (Torino) 1970 [razst. kat.]
  • Marco VALSECCHI, La città di Tinè, Gallerija dello Scudo, Verona 1970 [razst. kat.]
  • Pedro FIORI, Lino Tinè, S.A.M.U. Castelli, Milan (Milano) 1972 [razst. kat.]
  • Lino Tinè. Dela 1965-1972, Galerija Schneider, Rim (Roma), 1972 [razst. kat.]
  • Giuseppe MARCHIORI, Lino Tinè, Galerija Giraldi, Firenze 1974 [razst. kat.]
  • Gruppo V : Bozzola, De Cambiaire, Davanzo, Laks, Pichette, Lino Tiné, Palazzo dei Diamanti, Milano 1974, [razst. kat.]
  • Tinè Lino, http://www.galleriaroma.it/Bonaiuto/4/Tine.htm
  • Lino Tinè, http://portale.comune.floridia.sr.it


Osnovni podatki

Rojstvo 29/09/1932, Floridia (Siracusa), Italija
Spol: moški
Poklic: kipar in slikar
Slogovni oris: modernizem

Delovanje

Čas: druga polovica 20. stoletja, 21. stoletje
Geografsko področje: Italija, Francija, Španija, Slovenija, Nemčija, Velika Britanija