Marjan Remec

Marjan Remec sodi med prepoznavne avtorje mariborskega likovnega prizorišča. Zgodnje otroštvo je preživel na Ptuju, zatem pa je bila njegova družina izseljena v Srbijo, ko so Nemci leta 1941 aretirali njegovega očeta Alojzija Remca, ptujskega župana. Na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost je študiral slikarstvo in tam spoznal slikarko Ido Brišnik, s katero sta se poročila leta 1963 in se po zaključku študija ter opravljenem vojaškem roku preselila v Maribor. V Mariboru se je zaposlil kot likovni pedagog na Prvi gimnaziji, kjer je leta 1972 ustanovil in petindvajset let vodil likovno razstavišče Avla. V slednjem so priredili več kot dvesto razstav uveljavljenih in neuveljavljenih umetnikov oz. dijakov, ki jih je Remec pospremil s predstavitvenimi besedili. Na Prvi gimnaziji je režiral tudi predstave dijaške Eksperimentalne gledališke skupine Mirjana. Bil je vodja Mladinskega kulturno-umetniškega društva na Prvi gimnaziji, ki se je udejstvovalo na različnih področjih ustvarjanja. Kot likovni pedagog je poučeval še na Osnovni šoli Franca Rozmana Staneta in Srednji ekonomski šoli. Udeleževal se je likovnih kolonij, in sicer kolonije Izlake - Zagorje, Groharjeve kolonije v Škofji Loki, kolonije Poetovio - Ptuj in kolonij v Gradežu (Italija), Subotici (Srbija) in Poćitelju (Bosna in Hercegovina). Razstavljal je na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Njegov opus obsega slike, akvarele, risbe, mobile. Vrsto del je uničil, tako so npr. mobili znani le s fotografij. Posvečal se je tudi likovni kritiki in pisanju poezije (npr. Pupile, Svetila, Stekleni objekti, Fotoreminiscence), črtic (npr. Avtobus ob dvanajstih, Neki heroji in dete, Čaplje, Dekle iz Buenos Airesa) in znanstvenofantastičnih  besedil, katerih vsebina je blizu njegovim in ženinim likovnim delom (npr. Reichenbergia, Nadzornik pokrajine. Dramolet o svetlobi in senci). 
 
Zgodnje obdobje je zaznamoval vpliv Gabrijela Stupice, kar je razvidno iz uporabe jajčne tempere, temnega kolorita, portretne in krajinske motivike, medtem ko v abstrahiranih kompozicijah prepoznavamo odmeve slikarstva Marija Preglja. Od krajinskih motivov ga je večkrat pritegnila veduta Ptuja z značilno vertikalo grajskega hriba, pri čemer je motiv abstrahiral in ohranjal za kompozicijo učinkovite elemente. Posamezna dela iz zgodnjega obdobja kažejo nadrealistično oz. fantastično motiviko, ki postane vodilna tematika tudi v poznejšem obdobju. 
 
Konec šestdesetih zaznamuje kratko obdobje kinetične oz. luminokinetične umetnosti, ko je umetnik izdelal več mobilov. Dela so bila multisenzorična, saj so se mobili gibali s pomočjo elektromotorjev, celoto je dopolnjevala elektronska glasba, v nekaj primerih tudi svetloba. Mobili so bili geometrično zasnovani, prevladovala sta motiva kocke in kroga oz. krogle. Izdelani so bili iz lahko dostopnih materialov (kartona, lesa, aluminija, stiropora, žogic za pink ponk), kar je kritiko napeljalo na misel, da gre za prototipe mobilov, ki jih bo umetnik izdelal v trajnejših materialih. 
 
Pomembno prelomnico v slikarjevem opusu predstavlja začetek sedemdesetih let, ko je začel uporabljati disperzijske in akrilne barve. Te so mu omogočile slikanje večjih, med seboj jasno ločenih monokromnih ploskev, kar privede do večje ploskovitosti v kompoziciji in povezav s hard-edge in popartističnim slikarstvom. Remčevo slikarstvo se postavlja ob bok delu ekspresivnih figuralikov, ki so izšli iz iste generacije kot Remec. Slikarska dela iz sedemdesetih predstavljajo vrhunec v njegovem opusu. Zaznamuje ga anonimna človeška figura, umeščena bodisi v prostor, zamejen s koordinatno mrežo, bodisi v brezprostorje oz. neopredeljen prostor in upodobljena v različnih postavitvah, v pogledih od zgoraj ali od spodaj, zasukih in lebdenju ter podana v perspektivičnih skrajšavah. K vtisu dramatičnosti prispevajo poškodbe figur, ki se kažejo kot raztrganine, strelne rane ali vreznine, ali pa so figure zvezane z vrvjo. Tesnobo ustvarja tudi monokromna barvna lestvica, zreducirana na modre odtenke oz. po avtorjevih lastnih besedah »modrino z nadihom kobalta« (esej Pokrajina z lavo in mostom), ki daje vtis zaprtosti v (pod)vodni milje ali v nedoločen kozmični prostor. Odtenkom modre kontrastirajo detajli poškodb, ran in raztrganin v toplih barvah ali svetlih odtenkih (npr. Mož s pipo, 1972; Oh, kako srečen dan, 1974; Eksperiment z zaščitnimi očali, 1975; Žena v akvariju, 1976; Molk VI, 1976). Posamezna dela se osvobodijo figure in prikazujejo npr. v modro potopljeno podvodno pokrajino, ki se v detajlih razpira v kontrastnih oranžno-rdečih odtenkih magme ali subtilno naslikanih detajlih kapljic in kamnov (npr. Pokrajina C-Gama, 1976; Dežela kapljic, 1979; Aquarius, 1979). Tedanja kritika je kot pomanjkljivost opazila odsotnost psihološke intenzivnosti v figuraliki, kar pa lahko razumemo kot slikarjevo kritično interpretacijo duhovne otopelosti tedanjega človeka. V delih lahko razbiramo osamljenost, izgubljenost sodobnega človeka in njegovo ujetost v izpraznjen, srhljivo samoten svet, ki zbuja vtis nenehne prežeče nevarnosti, kar sproža nelagodje in skrivnostnost. Remec izpelje povezavo vsebine in forme z izbiro modre kot hladne barve, ki deluje racionalno in ne pušča prostora emocionalnemu. Figure, oropane človeškega, delujejo kot nemočne žrtve, lutke, prepuščene moči skrivnostnih sil. Pri tem lahko potegnemo vzporednice z znanstvenofantastično literaturo, ki jo je slikar prebiral in pisal tudi sam. Med bitji, ki sodijo v fantastični svet, so tudi homunkuli, ki jih je Remec upodabljal kot vase pogreznjene, ždeče figure sredi pokrajine. Drugačen značaj kažejo dela, ki odražajo družbenokritično ost in ironijo, uperjeno v politične osebnosti in sistem (npr. CD - za vsakdanjo rabo, 1972; Poslednja sodba, 1974; Dežela kapljic, 1979; VIP - very important person, s. a.). 
 
Med vrhunce njegovega dela sodijo tudi akvareli, ki kažejo mojstrski nivo v obvladovanju tehnike. Z akvarelom se je srečal že kot gimnazijec pri likovnem pouku Janeza Mežana, pozneje pa so ga pritegnili akvareli Jana Oeltjena. Akvareli iz zgodnje faze prikazujejo izseke iz realne krajine, npr. haloške griče ali mestne vedute, posamezni pa abstraktne kompozicije (npr. In memoriam J. Oeltjen, 1968). V sedemdesetih se osredotoča na figure, potopljene v skrivnostne svetove. Nekatere akvarele kombinira s kolažem (Par, 1975). V drugi polovici sedemdesetih in v osemdesetih je v posameznih akvarelih podan resigniran pogled na družbeno-politični sistem in cerkveno oblast, ko so v izpraznjene pokrajine velikih dimenzij diskretno umeščeni močno pomanjšani simboli komunistične oblasti in krščanstva. Na začetku osemdesetih let je v tehniki akvarela in svinčnika nastal cikel Funkcija vrvi, v katerem je upodobljen motiv zadrgnjene vrvi, zategnjene okrog človeškega vratu ali nerazpoznavnih organizmov. Sredi osemdesetih se je usmeril v fantastične krajine, ki jih dopolnjujejo poteze s svinčnikom, kar privede do subtilnih realizacij. Slikar je izkoristil možnosti akvarelne tehnike in s prelivanjem barv preoblikoval amorfne detajle v najrazličnejša oblike, npr. živalska in rastlinska bitja (npr. Mala favna Slovenije, 1985). Medtem ko so akvareli iz zgodnje faze manjših formatov, se je od sedemdesetih let dalje format povečeval, akvareli velikih formatov pa so nastajali v osemdesetih. Leta 1994 je s štirinajstimi akvareli ptujskih vedut opremil spominski koledar, posvečen njegovemu očetu Alojziju Remcu. Slednji je v romanu Opustošena brajda (1946) podal kroniko družine Remec, medtem ko je izkušnjo izgnanstva Remčevih v Srbiji moč razbrati iz romana Veliki voz (1986) Mihe Remca, slikarjevega starejšega brata. Zaradi bolezni se je Marjan Remec leta 1997 invalidsko upokojil. 
 
Andreja Rakovec
(25. 9. 2023)

Razstave

Samostojne razstave:

(izbor)

K - ob razstavi je izšel katalog

Z - ob razstavi je izšla zloženka

  • 1959: Trbovlje, Delavski dom, M. Remec, F. Anžel, L. Hočevar (prenos 1959: Ptuj, Pokrajinski muzej Ptuj)
  • 1960: Ptuj, Občinska sejna dvorana, France Anžel, Marjan Remec
  • 1966: Celje, Slovensko ljudsko gledališče, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec (Z)
  • 1966: Velenje, Delavski klub, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1968: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj), Ida Brišnik Remec. Marjan Remec
  • 1968: Maribor, Višja ekonomsko-komercialna šola (VEKŠ), Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1968: Radenci, Razstavni salon Radenci, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1969: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec. Razstava slikarskih del in mobilov (K) (prenos 1969: Škofja Loka, Loški muzej)
  • 1969: Maribor, Srednja medicinska šola, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1969: Murska Sobota, Razstavni paviljon arhitekta Franca Novaka (Pokrajinski muzej Murska Sobota), Mišo Hochstätter, Danilo Šečerov in Marjan Remec. Psychedelic mobile
  • 1972: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec. Razstava slikarskih del (K)
  • 1974: Ruše, Likovni salon, Marjan Remec
  • 1974: Maribor, Srednja medicinska šola, Marjan Remec
  • 1975: Radlje ob Dravi, Salon ARS, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec (Z)
  • 1975: Maribor, Ljubljanska banka, Marjan Remec
  • 1975: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj), Marjan Remec
  • 1976: Maribor, Mala galerija Ivana Čobala, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1977: Ljubljana, Moderna galerija, Atelje '77. Brišnik-Remec, Pandur, Remec (Z)
  • 1977: Slovenj Gradec, Umetnostni paviljon, I. Brišnik Remec, M. Remec, L. Pandur
  • 1977: Slovenska Bistrica, Galerija Grad, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec (Z)
  • 1977: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec (Z)
  • 1981: Maribor, Mala galerija Ivana Čobala, Marjan Remec
  • 1985: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Marjan Remec, Akvareli 75-85 (K) (prenos 1986: Celje, Likovni salon; 1986: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj))
  • 1990: Radenci, Hotel Radin, Marijan Remec
  • 1993: Ptuj, Galerija Florijan, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec
  • 1994: Maribor, Galerija Mak, Marijan Remec
  • 2009: Ptuj, Galerija Magistrat (Mestna hiša Ptuj), Molk. Spominska razstava slik Marijana Remca (Z)
  • 2010: Dunaj (Wien), Avstrija, Slovenski kulturni center Korotan, Ida Brišnik Remec, Marijan Remec (Z)
  • 2011: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Ida Brišnik Remec & Marjan Remec. Tako blizu - tako daleč (K)
  • 2012: Ptuj, Miheličeva galerija (Pokrajinski muzej Ptuj - Ormož), Ida Brišnik Remec & Marjan Remec. Tako blizu - tako daleč (K)
  • 2012: Maribor, Mladinsko razstavišče Avla, Marjan Remec. Akvareli (Z)
 

Skupinske razstave:

(izbor)
  • 1966: Ljubljana, Moderna galerija, Društvo slovenskih likovnih umetnikov (K)
  • 1967: Čakovec, Hrvaška, Gradski salon, Izložba radova likovnih umjetnika iz Maribora
  • 1967: Greenwich, Velika Britanija, Eltham Palace, Twin Towns Art
  • 1967: Passau, Nemčija, Rittersaal (Oberhaus Museum), Ausstellung des Verbandes der Slowenischen Bildenden Künstler Gruppe Maribor (Yugoslawien) (Z)
  • 1967: Beograd, Srbija, Beogradski sajam, 3 (Treći) trijenale likovnih umetnosti (K)
  • 1967: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Ida Brišnik-Remec, Dragica Čadež-Lapajne, Drago Hrvatski, Dušan Tršar (Z)
  • 1968: Zagorje ob Savi, Delavski dom, 4. razstava del udeležencev slikarske kolonije Izlake - Zagorje 
  • 1968: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM
  • 1968: Dunajsko Novo mesto (Wiener Neustadt), Avstrija, St. Peter an der Sperr, Razstava DLUM
  • 1968: Passau, Nemčija, Rittersaal (Oberhaus Museum), Razstava DLUM 
  • 1968: Lindau (Bodensee), Nemčija, Rungesaal im altem Rathaus, Razstava DLUM
  • 1968: Maribor, Umetnostna galerija Maribor in Razstavni salon Rotovž, Greenwich, Maribor, Reinickendorf/Likovna razstava treh prijateljskih mest
  • 1968: Sombotel (Szombathely), Madžarska, Savaria Múseum, Razstava DLUM, Likovna razstava Županije Vas in severovzhodne Slovenije
  • 1969: Zagorje ob Savi, Delavski dom, 5. razstava del udeležencev slikarske kolonije Izlake - Zagorje
  • 1969: Gradež (Grado), Italija, Pinacoteca Comunale, Estemporanea
  • 1969: Subotica, Srbija, Galerija i salon likovnog susreta, 8. likovni susret Subotica, Slikarstvo u umetničkim kolonijama Jugoslavije
  • 1970: Berlin, Nemčija, Rathaus Reinickendorf, Twin Towns Art 70. Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest (Z)
  • 1970: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Novejša umetnost v severovzhodni Sloveniji (K)
  • 1970: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Novejša umetnost v severovzhodni Sloveniji (K)
  • 1971: Zagorje, Delavski dom, Razstava slovenskih slikarskih kolonij (K)
  • 1971: Subotica, Srbija, Galerija i salon likovnog susreta, 10. likovni susret 
  • 1972: Greenwich, Velika Britanija, Woodlands art gallery, Twin Towns Art 1972. Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest (Z)
  • 1972: Eisenstadt, Avstrija, Landesgalerie im Schloss Esterhazy, Malerei - Graphik - Plastik aus Maribor (Z)
  • 1972: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra, Likovna razstava III. slikarske kolonije Poetovio - Ptuj (K) (prenos 1972: Maribor, Razstavni salon Rotovž)
  • 1973: Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, Intart VI (K)
  • 1973: Gradec (Graz), Avstrija, Kulturhaus (Kulturamt der Stadt Graz), Bildender Künstler aus Maribor, Aquarelle, Graphik, Plastik (Z)
  • 1974: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest
  • 1974: Ljubljana, Moderna galerija, Razstava DSLU 74 (Z)
  • 1974: Sombotel (Szombathely), Madžarska, Savaria Museum, Razstava del mariborskih umetnikov in umetnikov Županije Vas (K)
  • 1975: Kruševac, Srbija, Umetnička galerija, Razstava DLUM (razstava v počastitev 30. obletnice Titovega Užica) (Z) (prenos 1975: Čačak, ni podatka o razstavišču, Kraljevo, ni podatka o razstavišču, Vrnjačka Banja, ni podatka o razstavišču, Titovo Užice, ni podatka o razstavišču)
  • 1975: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM (prenos: Ravne na Koroškem, Likovni salon)
  • 1975: Kranj, Galerija v Mestni hiši (Gorenjski muzej), Likovna prizadevanja v severovzhodni Sloveniji (K)
  • 1975: Ljubljana, Moderna galerija, Razstava DSLU ob 30-letnici osvoboditve (K)
  • 1975: Eisenstadt, Avstrija, Landesgalerie, Pannonia '75. Mednarodna likovna razstava (K) (prenos: Murska Sobota, Razstavni paviljon arhitekta Franca Novaka (Delavska univerza Murska Sobota); Sombotel (Szombathely), Madžarska, Savaria Museum)
  • 1975: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Razstava novo pridobljenih umetniških del
  • 1976: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM (prenos 1976: Kostanjevica na Krki, ni podatka o razstavišču; 1976: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj); 1976: Marburg an der Lahn, Nemčija, Universitätsmuseum; 1976: Sombotel (Szombathely), Madžarska, Savaria Museum; 1977: Tacen, Šolski center Republiškega sekretariata za notranje zadeve)
  • 1976: Reinickendorf, Nemčija, Rathaus Galerie, Twin Towns Art/Greenwich, Maribor, Reinickendorf (Z)
  • 1976: Aranđelovac, Srbija, Izložbeni paviljon Knjaz Miljoš, Petnaest umjetnika severoistočne Slovenije (K)
  • 1977: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM (K) (prenos 1977: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra)
  • 1977: Subotica, Srbija, Galerija likovnog susreta, Slikarska kolonija Izlake - Zagorje
  • 1977: Ljubljana, Moderna galerija, Razstava DSLU 1977 (K)
  • 1978: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj), Razstava grupe 8 (K)
  • 1978: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM (K) (prenos 1978: Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana; 1978: Banjaluka, Bosna in Hercegovina, Dom JNA)
  • 1978: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Delo v likovni podobi. Razstava v počastitev 9. kongresa Zveze sindikatov Slovenije (K)
  • 1978: Kranj, Galerija v Mestni hiši (Gorenjski muzej Kranj), Razstava grupe 8 (K) (prenos 1979: Maribor, Razstavni salon Rotovž; 1979: Novo mesto, Dolenjski muzej; 1979: Krško, Delavski dom; 1979: Slovenj Gradec, Umetnostni paviljon)
  • 1978: Kranj, Galerija v Mestni hiši (Gorenjski muzej), Grupa 8. Razstava slikarskih del osmih ustvarjalcev (K)
  • 1978: Ptuj, Razstavni paviljon Dušana Kvedra (Pokrajinski muzej Ptuj), Razstava IX. slikarske kolonije Poetovio - Ptuj 
  • 1979: Maribor, Razstavni salon Rotovž, Razstava DLUM z gosti: Fotoklub Maribor, Društvo arhitektov Maribor, Društvo oblikovalcev Slovenije - podružnica Maribor (prenos 1979: Marburg an der Lahn, Nemčija, Universitätsmuseum)
  • 1979: Karlovac, Hrvaška, Galerija Vjekoslav Karas, Biennale akvarela Jugoslavije - Karlovac '79 (K)
  • 1979: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, 25 let. Pridobitve 1969-1979 (K)
  • 1980: Maribor, Umetnostna galerija Maribor & Razstavni salon Rotovž, 60 let organizirane likovne dejavnosti v Mariboru (K)
  • 1980: Kranj, Galerija v Mestni hiši (Gorenjski muzej), Prvine znanstvene fantastike v delih nekaterih slovenskih umetnikov
  • 1980: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, 60 let organizirane likovne dejavnosti v Mariboru (K)
  • 1981: Ljubljana, Likovno razstavišče Rihard Jakopič, DSLU. Zapis na papirju (K)
  • 1982: Gradec (Graz), Avstrija, Künstlerhaus, Razstava DLUM
  • 1982: Reinickendorf, Nemčija, Rathaus Galerie, Twin Towns Art 82. Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest (Z) 
  • 1984: 1984: Greenwich, Velika Britanija, Woodland Art Gallery, Twin Towns Art. Maribor, Reinickendorf, Greenwich
  • 1984: Ljubljana, Mestna galerija Ljubljana, Soočenja. Razstava skupine DLUM in Likovnega društva Kranj
  • 1986: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Razstava treh mest 86, Greenwich, Maribor, Reinickendorf (Z)
  • 1988: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Slovenski gledališki plakat
  • 1988: Ljutomer, Galerija Ante Trstenjak, Štajerska v krajinskih motivih
  • 1988: Ljubljana, Galerija Jakopič, Barva. Razstava članov ZDSLU (K)
  • 1989: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Risbe po telefaksu, izmenjava New York-Maribor
  • 1989: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), DLUM. Risba in skulptura (K)
  • 1989: Ljubljana, Galerija Jakopič, Likovni trenutek 1989 (K)
  • 1990: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Društvo likovnih umetnikov Maribor (K)
  • 1991: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Društvo likovnih umetnikov Maribor (K)
  • 1992: Maribor, Razstavni salon Rotovž(Umetnostna galerija Maribor), Člani Društva likovnih umetnikov Maribor (K)
  • 1992: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest
  • 1993: Ljubljana, Likovno razstavišče Rihard Jakopič, Majski salon 93
  • 1995: Luksemburg, Luksemburg, Galerie Municipalle, Razstava DLUM (K)
  • 1996: Murska Sobota, Galerija Murska Sobota, Razstava DLUM (K) (prenos 1996: Maribor, razstavni salon Rotovž)
  • 1999: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Razstava DLUM (K) (prenos: Bruck an der Mur, Avstrija, Kulturhaus - Galerie)
  • 2000: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Razstava ob jubileju I. gimnazije Maribor 
  • 2001: Ptuj, Miheličeva galerija (Pokrajinski muzej Ptuj), Borlska kolonija 1969-1984 (K)
  • 2001: Maribor, Razstavni salon Rotovž (Umetnostna galerija Maribor), Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest
  • 2001: Reinickendorf, Nemčija, Rathaus - Galerie, Twin towns art / Greenwich, Maribor, Reinickendorf. Likovna razstava treh prijateljskih mest
  • 2003: Zagorje, Galerija Medija, Razstava slik iz zbirke slikarske kolonije Izlake-Zagorje (3., 4. in 39. slikarska kolonija)
  • 2006: Ljubljana, Avla poslovne stavbe TR3, Slikarska kolonija Izlake-Zagorje (Z) 
  • 2008: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Poudarki. Razstava del iz stalne zbirke UGM
  • 2010: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Iz zbirke UGM
  • 2011: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Umetnikovanje
  • 2012: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, EPK 2012: Skoraj pomlad. 100 let slovenske umetnosti
  • 2016: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Slovenija in neuvrščeni pop (K)
  • 2020: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, 100+ Vrhunci iz Zbirke UGM
  • 2022: Maribor, Umetnostna galerija Maribor, Podobe Maribora iz Zbirke UGM
 


Izobrazba

  • 1956-1960, Maribor, Srednja ekonomska šola
  • 1960-1964, Ljubljana, Akademija za likovno umetnost
 

Imena učiteljev:

Gabrijel Stupica


Zaposlitev

  • 1965-1997, Maribor, Prva gimnazija, profesor umetnostne vzgoje
  • 1965-1981, Maribor, Osnovna šola Franca Rozmana Staneta, profesor tehničnega pouka
  • 1965-, Maribor, Srednja ekonomska šola, profesor umetnostne vzgoje
 

Članstvo v skupinah, umetniških društvih, združenjih:

  • 1966-ok. 2000, Ljubljana, Društvo slovenskih likovnih umetnikov
  • 1966-ok. 2000, Maribor, Društvo likovnih umetnikov Maribor
 

Slogovni oris:

moderna umetnost

Dela

Znana dela:

  • Avtoportret, 1966
  • In memoriam J. Oeltjen, 1968
  • Poletni dan, 1968, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Škofja Loka I, 1968, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Mobile 2, 1969
  • Mobile 3, 1969
  • Haloška impresija, 1971, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Mož z očali, 1972
  • Mož s pipo, 1972
  • Funkcija roke, 1973, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Oh, kako srečen dan, 1974, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Par, 1975
  • Eksperiment z zaščitnimi očali, 1975
  • Akvarij, 1975
  • Pokrajina C-Gama, 1976
  • Molk, 1976, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Žena v akvariju (Dama v akvariju), 1976, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Obraz, 1976
  • Tretje stanje, 1977
  • Siesta III, 1977
  • Brez naslova, 1977, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Prvo stanje, 1978
  • Aquarius, 1979, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Aquarius I, 1979
  • Dežela kapljic, 1979
  • Pokrajina E, 1979, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Funkcija vrvi 26 A, 1982
  • Funkcija vrvi 26 B, 1982, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Funkcija vrvi 26 - C, 1982
  • Pokrajina s svetilnikom, 1985, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • Pokrajina brez svetilnika, 1985, Maribor, Umetnostna galerija Maribor
  • V pokrajini, 1985
  • Mala favna Slovenije, 1985
  • Sexyland? Yes or not?, 1985
  • Krajina pred 26 II, 1985
 


Viri in literatura

Viri:

  • http://razume.mg-lj.si/artist.php?id=433 (stanje 23. 9. 2023)

Literatura:

  • Juro KISLINGER, Na začetku poti, Večer, 32/98, 1966, str. 10.
  • Andrej UJČIČ, Ida Brišnik Remec in Marjan Remec v mariborskem Rotovžu, Naši razgledi, 18/11, 1969, str. 334-335.
  • Andrej UJČIČ, Ida Brišnik Remec, Marjan Remec. Razstava slikarskih del in mobilov, Loški muzej, Škofja Loka, 1969.
  • Janez MESESNEL, Volumni, gibanja, Delo, 14/138, 1972, str. 6.
  • Ekonomska šola Maribor 1926-1976, Maribor 1976.
  • Zoran KRŽIŠNIK, Atelje 77, Moderna galerija, Ljubljana 1977.
  • Milček KOMELJ, Oživitev ekspresionizma. Po razstavi »Ateljeja 77« v ljubljanski Moderni galeriji, Naši razgledi, 26/7, 1977, str. 181.
  • Franc ZALAR, Trije iz Maribora. Ob razstavi del Marjana Remca, Ide Brišnik-Remec in Ludvika Pandurja v Moderni galeriji, Dnevnik, 26/33, 5. 2. 1977, str. 9.
  • Meta GABRŠEK PROSENC, Vrednost vizualnega sporočila. Ob razstavi Ide Brišnikove in Marjana Remca v salonu Rotovž, Večer, 33/91, 1977, str. 6.
  • Marjan Remec. Akvareli 75-85 (avtorja besedil Milojka Kline, Marjan Remec), Umetnostna galerija Maribor, Maribor 1985.
  • Polona VIDMAR, Molk. Spominska razstava del Marijana Remca v Galeriji Magistrat na Ptuju, Večer, 65/149, 1. 7. 2009, str. 13.
  • Andreja BORIN, Marjan Remec, Večer, Sobotna priloga, 67/175, 30. 7. 2011
  • Tako blizu - tako daleč (avtorici besedil: Andreja Borin, Marjeta Ciglenečki), Umetnostna galerija Maribor, Maribor 2011.
  • Barbara GAVEZ VOLČJAK, Avla je obogatila mariborsko kulturo. Razstavišče na Prvi gimnaziji že 40 let spodbuja zanimanje dijakov in drugega občinstva, Večer, 68/242, 18. 10. 2012, str. 14.
  • Andreja BORIN, Marjan Remec, pozni akvareli, Mladinsko razstavišče Avla, Maribor 2012.
  • Petja GRAFENAUER, Slovenija in neuvrščeni pop, Maribor 2017.
 


Osnovni podatki

Rojstvo 14. avgust 1937, Ptuj
Smrt 7. marec 2009, Maribor
Različice imena: Marijan
Sorodstvene vezi: mož slikarke Ide Brišnik Remec, brat pisatelja Mihe Remca, sin pisatelja, odvetnika in ptujskega župana Alojzija Remca
Spol: moški
Poklic: slikar
Slogovni oris: moderna umetnost

Delovanje

Čas: druga polovica 20. st., začetek 21. st.
Geografsko področje: Maribor