William Nettleship

Opus Williama Nettleshipa obsega javno plastiko, s katero posega v krajinsko ureditev mestnih površin oziroma zaznamuje notranjščino javnih stavb, in ateljejska kiparska dela.

V sedemdesetih letih, ko je Nettleship v svoji delavnici v mestu Kansas city v deželi Missouri delal kot kovač se je začel zanimati tudi za urejanje bližnjih degradiranih mestnih sosesk. V sodelovanju s krajevno skupnostjo soseske Hyde Park je po vzoru nekaterih starejših ohranjenih primerov izdelal serijo znamenj (marker). Estetika in funkcija javne skulpture sta bili tako nadgrajeni z globljim socialnim značajem: javna kiparska ureditev je namreč postala odsev zamisli avtorja in vrednot ljudi, ki so v soseski živeli.

V kasnejših projektih se je Nettleship postopoma vedno bolj poglabljal v kulturno in naravno zgodovino kraja, v katerem je kiparsko urejal javne mestne površine. Sodelovanje z uporabniki pa je še dodatno intenziviral. Od osemdesetih let dalje je Nettleship ustvaril raznovrstne kiparske prostorske ureditve v ZDA in v Evropi. Ohranjal je naravne danosti terena, vanj pa je postavil umetne pešpoti, trge, igrišča ali panoramske točke. Pri tlakovanju je uporabljal preproste gradbene materiale (beton, opeko itd.); pri številnih projektih prevladujejo tlakovci v živih barvah in z vgraviranimi simboličnimi detajli, ki se nanašajo na naravno in kulturno zgodovino kraja. S tem pristopom je uspešno združil novo umetniško ureditev z obstoječo naravno in urbano krajino v homogeno celoto.

Med mlajšimi deli je potrebno omeniti skulpture, ki krasijo notranjost različnih javnih stavb,  predvsem knjižnic in muzejev. Izdelal jih v veliki meri iz neonskih luči in barvnega stekla. Nettleship se je vseskozi posvečal tudi mali plastiki, oziroma variranju in izpopolnjevanju abstraktne forme enega in istega motiva, ki ga je bilo mogoče vrisati v kocko s premerom petdesetih centimetrov.

Mariborsko kiparsko ureditev Poletno veselje je Nettleship s pomočjo pomočnika Leona Lickteiga izdelal leta 1986 na zelenici pred Umetniško galerijo Maribor. Po pogovoru z domačini se je odločil, da bo na tem izredno prehodnem področju oblikoval pešpot in prostor za počitek pod drevesom. Beton je zato kombiniral s kockastimi tlakom, ki so ga izvedli domači obrtniki.

Slogovni oris:

Njegove javne skulpture presegajo meje tradicionalnega kiparstva in vstopajo že v okvir krajinske arhitekture ter oblikovanja prostora (landscape architecture and design)

Nagrade, priznanja:

  • Štipendija Henry Evans, Columbia University, 1969
  • Mestna nagrada umetniške komisije za uspešno delo (Municipal Art Commission Award of Excellence), Kansas City, Missouri, 1984
  • Mestna nagrada umetniške komisije za življensko delo (Municipal Art Commission Award of Merit), Kansas City, Missouri, 1991
  • Državna umetniška subvencija (National Endowment for the Arts), finančna podpora za projekt v muzeju The Exploratorium, San Francisco, Kalifornija, 1992

Skupni projekti z arhitekti, krajinskimi arhitekti in inženirji

  • Prenova obale jezera Bales in parka Blue Valley, Kansas City, Missouri, ZDA, 1988-89 (v sodelovanju George Butler Associates)
  • Old Cross Cut Canal Park, Phoenix, Arizona, 48th Street between Indian School and McDowell, ZDA, 1991-2002 (v sodelovanju s HNTB / Phoenix)
  • Interstate 10 Corridor Art Plan, Coachella Valley, Kalifornija, ZDA, 1998 (v sodelovanju z Nancy Palmer, ASLA)
  • Los Angeles River Greenway, od Sherman Oaks do Studio City, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 2000 (v sodelovanju z NUVIS).
  • Ureditev Atlantic Boulevard, Pompano Beach, Florida, ZDA, 1997 142001 (sodelovanje v prvi fazi projekta s Keith and Schnars, PA)

 

Razstave

Skupinske razstave:

  • Muzej Nelson-Atkins, Kansas City, Missouri, ZDA, 1981
  • Botanični vrt v New Yorku, Združenje kiparjev (Sculptors Guild), ZDA,1981
  • Galerija Kemper, Umetniški institut Kansas City, ZDA,1982
  • Ameriško združenje arhitektov, Kansas City Chapter, 1983
  • Umetniška zveza Philadelphia (Art Alliance), Philadelphia, Pennsylvania, ZDA, 1987
  • Galerija Budimpešta, Budimpešta, Madžarska, 1989
  • Galerija Kyoto, Kyoto, Japonska, 1993
  • Galerija litega železa (Cast Iron Gallery), New York, ZDA, 1993
  • Galerija Guggenheim, Chapman University, Orange, Kalifornija, ZDA, 1997
  • William Woods University, Fulton, Missouri, ZDA, 2000
  • Muzej umetnosti Meguro, Tokio, Japonska, 2001
  • Mednarodno letališče Ontario, Ontario, Kalifornija, ZDA, 2007
  • Galerija Medialia, New York, New York, ZDA, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012


Izobrazba

1963-1967, diploma na Columbia University, ZDA, med uglednejšimi profesorji Anthony Padovano

1968 in 1972, magisterij na področju Lepih umetnosti (Master of Fine Arts), University of Arkansas, ZDA, med uglednejšimi profesorji Howard Whitlach, James Sweeny, Robert Ross.


Imena učiteljev:

  • Anthony Padovano
  • Howard Whitlach
  • James Sweeny
  • Robert Ross

Zaposlitev

  • učitelj kiparstva, risanja in fotografije na Avila College, Kansas City, Missouri (ZDA) in v drugih šolah v Kansas Cityju na področju Missourija (ZDA)
  • od leta 1976 deluje kot samostojen umetnik na področju javne skulpture

Članstvo v skupinah, umetniških društvih, združenjih:

  • 2002-2005, član sveta (Board of Trustees) Fullerton Museum Center, Fullerton, Kalifornija, ZDA
  • 2004-do danes, član odbora za javno umetnost (Public Art Committee), Los Angeles, Kalifornija, ZDA

Slogovni oris:

modernizem

Dela

Znana dela:

  • Znamenja (cestni mejniki) v soseski Hyde Park (Hyde Park Neighborhood Markers), Kansas City, Missouri, ZDA, 1978
  • Skulptura gasilska postaja (Fire Station Sculpture), Kansas City, Missouri, ZDA, 1980
  • Znamenja (cestni mejniki) v soseski 49/63, Kansas City, Missouri, ZDA, 1982
  • Trg v spomin na Aldena Webera; Park John Brown, Osawatomie, Kansas, ZDA, 1982
  • Jezero Overlook, William Woods College, Fulton, Missouri, ZDA, 1983
  • Igrišče, The New School, Fayetteville, Arkansas, ZDA, 1984
  • Fontana v soseski 49/63, Lydia Street at The Paseo, Kansas City, Missouri, ZDA, 1985
  • Poletno Veselje, Forma viva, Maribor, Slovenija, 1986
  • Veliki voz, Srednja šola William Christman, Independence, Missouri, ZDA 1987
  • Prostor meditacije (A Meditation Place), Vrtovi Whitebook, University of Judaism, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 1988
  • Nedokončano/Faza A (Incomplete / A Stage), šola McCune School (zavod za mladoletne prestopnike), Independence, Missouri, ZDA,1988
  • Napredek, Umetniška gimnazija Kansas City (Kansas City Middle School for the Arts), Kansas City, Missouri, ZDA, 1988
  • Tako bistri kot jaz (As Smart As I Am), Kansas Državna šola za slepe in slabovidne (State School for the Blind), Kansas City, Kansas, ZDA, 1989
  • Plesna hoja (Dance Walk), Umetniški center Audubon, New Haven, Connecticut, ZDA, 1990
  • Spomenik Amy Frets, Rosedale Sharing Community 14Mennonite (?), Kansas City, Kansas, ZDA, 1991
  • Kraljice prerije, Liberty Center Theater, Sedalia, Missouri, ZDA,1991
  • Sedem skulptur namenjenih tipanju in vodenju slepih (Seven Tactile Navigation Sculptures), The Exploratorium, San Francisco, Kalifornija, ZDA, 1992
  • Sophron, Generalni oddelek za javna dela dežele Alameda (Alameda County Public Works Department Headquarters), Hayward, California, 1993
  • Naplavina, Concession facility (?), Rekreacijski kompleks pri jezeru Folsom (Folsom Lake State Recreation Area), Granite Bay, California, ZDA, 1994
  • Školjka in plaža, Toll plaza (?) , Zuma Beach County Park, Malibu, Kalifornija, ZDA 1995
  • Center Siauruju Juru (At the Center of the Narrow Seas) (?), Vilna, Litva, 1995
  • Črno močvirje, Kegljišče na prostem Državne Univerze, Kegljišče na prostem, Ohio, ZDA,1996
  • Jazz na gori Camelback, Phoenix, Arizona, ZDA, 1997-2000
  • Skozi čas (Centuries in Turn), William Woods University, Fulton, Missouri, ZDA, 1999
  • Mesto in agrumi (City and Citrus), Postaja Metrolink, Northridge, Kalifornija, ZDA, 2000
  • Nogalera en Ehecatlan, Osnovna šola Mesquite, Mesquite, New Mexico, ZDA, 2001
  • Obzorje, Wright State University, Dayton, Ohio, ZDA, 2002
  • Sončni cvetovi (Solar Flowers), Winnetka Childcare Center, Winnetka, Kalifornija, ZDA, 2003
  • Čas v knjižnici (Library Time), Knjižnica Ascot, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 2003
  • Raztoča sekvenca metuljev (Butterfly Progression), Knjižnica Westwood, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 2005
  • Do devetih (To the Nines), Knjižnica Pacific Palisades, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 2006


Viri in literatura

Viri:


Literatura:

  • Will NETTLESHIP, Javna skulptura kot način sodelovanja z družbo (Public Sculpture as a Collaboration with a Community), Leonardo,22/2, 1989, str. 171-174
  • Sheldon PENMAN in Will NETTLESHIP, Notranjost forme. Primerjava med skulpturo in celičnim citoskeletom (Interior Forms: A Comparison of Sculpture with Cell Cytoskeleton), 22/1, 1989 (Art and the New Biology: Biological Forms and Patterns), str. 21-26
  • Kiparsko oblikovani tlak. Prostor za zabavo in vzgojo (Sculpted Hardscapes Entertain and Educate), Landscape design, 8/3, 1995, str. ?
  • Tlakovanje poti do šole (Paving the Way Back to School), Landscape design, 10/1, 1997, str. ?
  • Faith DENNIS MORRIS, Javna umetnosti: svetovni pregled, Spajanje umetnosti z okoljem (Public Art: A World's Eye View, Integrating Art into the Environment), ?, 2008
  • Ronald LEE FLEMING, Umetnost urejanja prostora, Interpretacija družbe preko javne umetnosti in urbanega oblikovanja (The Art of Placemaking, Interpreting Community Through Public Art and Urban Design), London, 2007
  • Chris VAN UFFELEN idr., Krajinska arhitektura (1000X Landscape Architecture),Salenstein, 2009
  • http://willnettleship.com/index.php, umetnikova spletna stran


Osnovni podatki

Rojstvo 2. december 1944, Indianapolis
Različice imena: Will
Spol: moški
Poklic: kipar
Slogovni oris: modernizem

Delovanje

Čas: druga polovica 20. stoletja, 21. stoletje
Geografsko področje: ZDA, Evropa