
Opus Williama Nettleshipa obsega javno plastiko, s katero posega v krajinsko ureditev mestnih površin oziroma zaznamuje notranjščino javnih stavb, in ateljejska kiparska dela.
V sedemdesetih letih, ko je Nettleship v svoji delavnici v mestu Kansas city v deželi Missouri delal kot kovač se je začel zanimati tudi za urejanje bližnjih degradiranih mestnih sosesk. V sodelovanju s krajevno skupnostjo soseske Hyde Park je po vzoru nekaterih starejših ohranjenih primerov izdelal serijo znamenj (marker). Estetika in funkcija javne skulpture sta bili tako nadgrajeni z globljim socialnim značajem: javna kiparska ureditev je namreč postala odsev zamisli avtorja in vrednot ljudi, ki so v soseski živeli.
V kasnejših projektih se je Nettleship postopoma vedno bolj poglabljal v kulturno in naravno zgodovino kraja, v katerem je kiparsko urejal javne mestne površine. Sodelovanje z uporabniki pa je še dodatno intenziviral. Od osemdesetih let dalje je Nettleship ustvaril raznovrstne kiparske prostorske ureditve v ZDA in v Evropi. Ohranjal je naravne danosti terena, vanj pa je postavil umetne pešpoti, trge, igrišča ali panoramske točke. Pri tlakovanju je uporabljal preproste gradbene materiale (beton, opeko itd.); pri številnih projektih prevladujejo tlakovci v živih barvah in z vgraviranimi simboličnimi detajli, ki se nanašajo na naravno in kulturno zgodovino kraja. S tem pristopom je uspešno združil novo umetniško ureditev z obstoječo naravno in urbano krajino v homogeno celoto.
Med mlajšimi deli je potrebno omeniti skulpture, ki krasijo notranjost različnih javnih stavb, predvsem knjižnic in muzejev. Izdelal jih v veliki meri iz neonskih luči in barvnega stekla. Nettleship se je vseskozi posvečal tudi mali plastiki, oziroma variranju in izpopolnjevanju abstraktne forme enega in istega motiva, ki ga je bilo mogoče vrisati v kocko s premerom petdesetih centimetrov.
Mariborsko kiparsko ureditev Poletno veselje je Nettleship s pomočjo pomočnika Leona Lickteiga izdelal leta 1986 na zelenici pred Umetniško galerijo Maribor. Po pogovoru z domačini se je odločil, da bo na tem izredno prehodnem področju oblikoval pešpot in prostor za počitek pod drevesom. Beton je zato kombiniral s kockastimi tlakom, ki so ga izvedli domači obrtniki.
Slogovni oris:
Njegove javne skulpture presegajo meje tradicionalnega kiparstva in vstopajo že v okvir krajinske arhitekture ter oblikovanja prostora (landscape architecture and design)
Nagrade, priznanja:
- Štipendija Henry Evans, Columbia University, 1969
- Mestna nagrada umetniške komisije za uspešno delo (Municipal Art Commission Award of Excellence), Kansas City, Missouri, 1984
- Mestna nagrada umetniške komisije za življensko delo (Municipal Art Commission Award of Merit), Kansas City, Missouri, 1991
- Državna umetniška subvencija (National Endowment for the Arts), finančna podpora za projekt v muzeju The Exploratorium, San Francisco, Kalifornija, 1992
Skupni projekti z arhitekti, krajinskimi arhitekti in inženirji
- Prenova obale jezera Bales in parka Blue Valley, Kansas City, Missouri, ZDA, 1988-89 (v sodelovanju George Butler Associates)
- Old Cross Cut Canal Park, Phoenix, Arizona, 48th Street between Indian School and McDowell, ZDA, 1991-2002 (v sodelovanju s HNTB / Phoenix)
- Interstate 10 Corridor Art Plan, Coachella Valley, Kalifornija, ZDA, 1998 (v sodelovanju z Nancy Palmer, ASLA)
- Los Angeles River Greenway, od Sherman Oaks do Studio City, Los Angeles, Kalifornija, ZDA, 2000 (v sodelovanju z NUVIS).
- Ureditev Atlantic Boulevard, Pompano Beach, Florida, ZDA, 1997 142001 (sodelovanje v prvi fazi projekta s Keith and Schnars, PA)
Alenka di Battista
(18. 10. 2012)